måndag 14 januari 2013

Upptakt

Ja nu ligger jag ju lite efter som börjar skriva först nu, redan några dagar in i äventyret, men jag tar ändå en kort blick bakåt innan jag går framåt. 

Tanken att åka bort ett lite längre tag föddes redan för några år sedan, då det plötsligt fanns en massa sparad semester och en relativt rymlig spenderarbyxa. Men det stannade vid en tanke för jag kom aldrig fram till varken vad eller vart jag ville och rätt vad det var hade november passerat och allt var förbi. För då. Sen gick det lite tid, det dök upp lite annat emellan, men så i sensomras var tanken där igen. Nu med färre semesterdagar och mindre grus i fickan men med en betydligt klarare idé: jag skulle ju till Gran Canaria såklart, mitt favoritcykelställe sen en tur i november 2011 då allt liksom föll på plats, och jag skulle stanna så länge det bara gick. 

Med den insikten tog det väl för all del några irrvägar innan alla detaljer var på plats men efter lite ombearbetning, en termins uppfräschning av högstadiespanskan och en hel del boendeletande så sitter jag nu i mitt hus på min bergstopp, och luktar på blommorna.

Och hon är sååå lycklig.




1 kommentar: