måndag 28 januari 2013

Blir du AERO lille vän?

Mja, det är väl knappast så man bäst känner igen mig på vägarna, och särskilt inte just nu. Min nya vän Rose levererades nämligen med en rejält uppnosig och alldeles för kort styrtapp som inte bara får cykeln att se fånig ut utan även är helt fel till mina aparmar. Även om jag vänder på den är den fortfarande för kort, så för att kunna sträcka ut ordentligt och slippa se ut som Prussiluskan bredvid min vän Eric när han kommer med sin superaerodynamiska stil och högteknologiska utrustning från framtiden så har jag nu beställt en ny, förhoppningsvis mer passande pinne. Så jag hoppas den blir bra nu då och att den hittar hit, men postgången har ju fungerat bra hittills. C/o García Pérez, det är jag det. 

Så, mamsen, "nåt fint du vill ha" var uppenbarligen en lackad rörstump i aluminium och karbon med några skruvar i - precis vad alla tjejer vill ha. Och folk säger jag är svår att köpa presenter till, jag förstår inte.

Hur som helst, jag har inte skrivit på ett par dagar så en snabb återblick; födelsedagen var ju finfin med en rejäl tur som nu även fått text i förra inlägget, jag orkade helt enkelt inte skriva när jag väl kom ned från grannarna vid halv två så bilderna fick duga då.

Go local
Vad gäller gårdagen så var den stillsam, efter frukost kände jag plötsligt för lite variation och ögonen föll på de hittills oanvända löpardojjorna som stod och såg ut att vara sugna på en tur. 

Som ackompanjemang blev det dock ingen vederbörlig hurt-outfit alls utan turistshorts och motsvarande överdel. Mao, jag tog en helt vanlig promenad. 

Började med turistshopen där jag köpte en t-shirt som det står Tejeda på. Hade insett att jag lyckats få med mig exakt noll t-shirts och 60 spänn kändes som en lagom investering. Utöver det behövdes lite matinköp och så luskade jag ut var apoteket egentligen låg, tog en tur förbi medicinalväxt-centret som dock var stängt, tittade in i kyrkan och vandrade över till de andra småhålorna som också ligger i utkanten av Tejeda. 

Det var ungefär vad en dag räckte till, när allt sker i sakta mak. 

Jo jag åt en hel del mandel också, delvis direkt från träden men hann även med en sväng till mandelbageriet och testade ett par nya sorter. When in Rome liksom.. 

Ovan till höger: nötknäppare modell 1A
Det kanske blev en mandel för mycket för jag vaknade imorse med magknip. Kanske att min metod för att komma åt mandlarna inte var godkänd av hälsovårdsnämnden men jag hade liksom ingen nötknäppare i bakfickan. 

Det är bara att inse att min fd plåtlåda inte ställer upp på vad som helst längre så jag fick kompensera med att runda av morgongröten med en sån där snäll-yoghurt och två timmars vila innan avfärd . Som jag berättar om i nästa inlägg för det här blev ju redan jättelångt. 

Lite bilder från Tejeda får avsluta.

Kyrkan, Nuestra Señora de Socorro

Huvudgatan

Uteserveringen utanför El Labrador, till synes
något av en turistfälla men oprövad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar