söndag 25 december 2016

Juldagstramp

Idag vågade jag mig lite längre bort, fortfarande i bojorna av förkylningen som lär hänga kvar ett tag, men bara det får hållas lite lättsamt och jag håller mig ifrån nedkylning så tror jag det ska funka.

Så här fult har Radisson bestämt att det ska vara
i Playa de Mogán nuförtiden. Nice.. Ajöss allt litet och fint. :(



På avvägar i Arguineguín casco
Stillsamt den 25:e...
Så idag bar det av till Soria, en finfin runda som jag verkligen gillar. Vägen fram till backen är inte så jättekul, först kustlinje och sen den dryga mil av plattåkning som existerar i princip här på ön, idag dessutom i gruvlig motvind.


Men sen får man tugga sig uppför nån knapp mil och så har man sista och bästa biten kvar, där uppförsbacken blir till klättring, på slingrig skogsväg. Mycket bra.


Eftersom jag inte ville upp på några högre höjder, då det medför temperaturfall på flera sätt, så fick det räcka så, men inklusive lite sightseeing i utkanterna av Arguineguín vid passeringen där så tog det ändå några timmar och det får allt duga som utflykt så här i tillfriskningstider.


Bättre upp framöver, nya turer kommer!







Här börjar klättringen!

Uppe, bästa biten just avverkad

Bara lite plattmark kvar innan det börjar gå utför

Hej här är jag!

Å kolla vilka som mer var där!

Praktfina får


..tar man gärna några bilder extra på

Kända från förr, Mogánslingrorna, idag i dis


Dis även över hemmabergen!
Dagens tur



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar