torsdag 16 april 2015

Mogán och motvind

Idag har jag haft halv storm i plytet större delen av dagen men den var bra ändå. Nog för att det gick segt och långsamt hela vägen längs kusten ända bort till Mogán, men jag valde ändå att ta en liten omväg ner till hamnen, så så illa kan det ju ändå inte varit.

Bara för att jag kunde: Amadooo-res :)
Besök i Puerto Mogán. Mycket kort dock.
På väg upp till Mogán, "hemvägen" förra året
Ett kort besök där och sen fortsatte upp till byn (Mogán) där vi alltså bodde några månader i vintras, så det kändes väldigt hemtamt och mysigt, och lämplig tid för lunch. 

Sen upp i bergen med sikte mot Ayacata. Vid juicegubben träffade jag på ett par andra svenska cyklister, varav den ena visade sig vara en vag bekantskap från forntiden. Festligt. 

Vi slog följe upp till Ayacata och sen pep de vidare, jag hängde kvar en stund innan hemvägen till via San Bartolomé. Väl hemma satt mamsen vid poolen så vi hängde där en stund innan middag på balkongen, och nu precis en nattlig promenad i environgerna. 

Nattdags, och ännu en bra dag på vägarna. Även om övre delen av vägen till Ayacata – OCH delar av vägen från Cruz Grande mot Bartan börjar bli fasligt dåliga. Lite till så hamnar de i samma fack som vägen till Risco Blanco mot Santa Lucía; inte utan mitt njurbälte. Adiós!


Här har det dykt upp en frukteria bredvid veterinären.
Så trevligt!

Nästan "hemma" nu.. Vad fint det ser ut!

Hej hemma! (Mindre soptunnor denna gång)

Hej igen molinon!

Här får man ta höger om man inte ska ändra bort till
San Nicolás eller ännu längre

Ja, varför inte, Mogánslingrorna igen.

Nu har jag plötsligt kommit nästan ner
till kusten igen. Playa Inglés i fjärran.

Inte dum väg dit heller

Jag ÄR glad inuti, även om det inte syns :)

Min utsikt väl hemma, ryggläge vid poolen

Och middag på terrassen, sämre kan man leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar