torsdag 16 april 2015

Fin final

Nu är det bara jag kvar, mamma vinkades av i taxi imorse kl halv fem, sen fick jag sova lite till innan förmiddagen som vanligt bedrevs med jobb.


Friska kustvindar - tyvärr åt andra hållet
även denna dag. Men fint!
Kompisens utsikt - påfallande lik vår från förra året.
Inte så konstigt, vi bodde 1 km längre ned.
Krukmakeriet ser lika stängt ut som vanligt.
Men spännande nog låg vårt "kontor" här bakom sist,
så värt ett foto ändå, för mig.
Under tiden kom dock även en fika-propå att glädjas åt och hinna till, så vid lunch mötte jag upp en kompis i Puerto Mogán och efter en lätt lunch trampade jag vidare upp till byn och inspekterade hans ombyggnationer sen i vintras, innan det var dags att fortsätta uppåt. 

Jag hade haft nån slags plan att hinna svänga förbi querida Tejeda också men eftersom hyrcykeln skulle tillbaka före sju så fick det räcka med Ayacata som topp betraktat. 

Så det här blev lite tjatigt som rapporteringsobjekt betraktat kanske, men som cykeltur finns ingenting alls att klaga på. Och solen har varit med mig hela veckan, tom kvällarna är hyggligt varma - jag har just (23:00) flyttat in från terrassen där jag fick sitta själv ikväll, men trots en tom stol som glodde på mig till middagen så var det riktigt härligt, varmt och så småningom stjärnklart. Känns som vanligt onödigt att åka hem. 

Men det är bara att åka tillbaka, det är det jag tröstar mig med varje gång. Dags att börja fundera på hur det ska gå till, för att kunna stanna lite längre nästa gång utan att för den skull krångla till det med jobbet. Vill man tillräckligt så brukar det lösa sig har jag märkt. 

Imorrn blir det mao ingen cykling så jag säger adjö för denna gång, men jag dyker upp igen här och fyller på forumet, var så säker, så välkommen åter! Hasta luego!


Närmar mig Ayacata, åtminstone
Presa las niñas - sjöarna i bergen

Här står oftast juicegubben. Originalet är den bortre,
den främre kanske aspirerar på att ta över en dag?

Här i bergen är det tätt med pinjeträd, stora
kottar och jättelånga barr.

Och en värdig avslutning - veckans första (!) utekaffe,
samt favvoglassen. Enkel men bra.
På Casa Melo i Ayacata. Såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar