söndag 12 april 2015

Al final!

..eller Äntligen! som vi säger hemma.
Hela vintern hann passera. Med nytt jobb sen december kändes det inte så troligt att det skulle bli nån resa i år, så när chansen dök upp högg jag som en kobra. (Om de nu gör sånt). En charterstol, lite boendesurfande och en lokalbuss senare är jag alltså tillbaka - sen i fredags till och med. 

Invigde nya morotsstassen.
Matchade gröna cykeln per-fekt.
Visserligen bara för en vecka och inte flera månader den här gången, men lite är bättre än inget och återseendet var rörande kärt. Inte ett öga torrt. På mig. Ön såg ut som vanligt. 

Sen dess har jag installerat mig, fyllt kylen, plockat upp en hyrcykel, fixat internet mm, och nu även hunnit med två turer på nyss nämnda hoj. Den är väldigt grön för övrigt men gör jobbet utan klagomål. 

Igår kom jag iväg sent och tog därför den rätt beskedliga turen runt Ayagaures. Det var trots sin icke-längd jobbigt nog ändå, och jag insåg att man måste cykla för att bli bra på att cykla. Inget nytt under solen där. De tre varven jag tog runt Gärdet helgen innan avfärd (enda landsvägsturen sen jag stallade pållarna i höstas) var inte riktigt uppvärmning nog alltså. Konstigt. 

Hursomhelst, det var ljuvligt och kvällssolen gjorde allt extra snyggt. Riktig smakstart. 
Bra väg och bergsvyer, blir liksom inte bättre

Ayagaures i kvällssol

Lockar till fartlek - även för otränade

Hej!

Så där kan man också bo!
Stod faktiskt Se vende på en skylt. Hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar