tisdag 10 december 2013

Storm?!

Nej tack och lov så blev det ingen, men jag fick bråttom värre när det plötsligt kom ett sms som sa att det skulle komma storm och att jag skulle skynda hem. Och jag som var så mosig… 
Ja det är ljust som attan

I korset tog jag höger idag, det var där förra
bilden togs
Soria ligger en bit ned,
slingrigt värre är det härifrån
Först tänkte jag att äh, det ser inte ut som nåt är på gång, men så brakade det till över havet och vips blev det fart på benen igen. Farten räckte inte hela vägen hem, men en bra bit åtminstone, så jag kom i alla fall fram lite fortare. 

Någon storm har vi inte sett till men det var ju skönt att slippa. Det sägs att det kan bli blåsigt nu några dagar men det kan också utebli helt antar jag. Det lär vi märka. 

Dagens cykeltur då, vi åkte tillsammans (!) till avtagsvägen upp mot slingervägen, vilket kändes himla kul och för Mattis del även helt OK i alla delar. Så med den goda starten fortsatte jag glatt upp för berget medan Matti snällt fick vända hem. 

Idag vek jag av på innan sjöarna (Las Niñas, som egentligen är dammar) och körde mot Soria - en av mina absoluta favoritklättringar här, fast då ska man komma från andra hållet. Nåja, jag slingrade mig ned därifrån och då hamnar man en dryg mil ovanför Arguineguín. Där har man i 100% av fallen motvind, och ofta rätt kraftig, så tur då att det går lätt utför hela vägen. 

Ute på stora vägen (GC500) har man några goda mil hem, och då kör man alltså längs kustvägen. Det var här som jag fick det brådskande sms:et, och det var bara att sätta fart fast benen gärna hade tagit lite rast och vila. 

Men icke alltså, utan en pit-stop på Disan (bensinmacken) ovanför Puerto Mogán var det som blev. Då hade flaskorna varit tomma länge och jag såg fortfarande ingen storm, så det kunde jag unna mig resonerade jag. 

Ikväll har vi tittat på nytt boende, och det vill vi se i dagsljus innan vi bestämmer nåt men inte omöjligt.. Båda ställena har sina för- och nackdelar så det gäller att tänka till lite. Tur man kan sova på saken. God kväll!

Fortfarande ovanför Soria

Har jag sagt att det är bergigt här på ön?

Dagens tur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar