fredag 6 december 2013

Hej igen!

Tiden går fort när man har roligt som sagt, nu har vi snart varit här en vecka redan men först nu kommer första inlägget. 

Första morgonkaffet på plats
Utsikt från vår uteplats
Från "juicestället". Utsökt både dricka och utsikt
Det har tagit ett par dagar att komma på plats, med spännande inslag som att hyrbilen vi bokat inte fanns och att vi egentligen inte visste om vi hade något boende, men allt sånt ordnade sig fint. Sen var det internet som visade sig vara överraskande svårt att få tag på, men nu har vi allt möjligt att välja ifrån. 

Därefter har vi testat kompetensen och snabbheten i kanarisk sjukvård – även det avklarat med beröm godkänt. Härnäst ska väl ett mer långsiktigt boende lösas, och kanske att jag tom fått nys om ett kontor att hyra in mig på, annars får det hanka sig fram ett tag till med vad jag har, vilket funkar det med. Med lite god vilja. 

Idag var första riktiga cykeldagen och eftersom det är cykling och inte mitt liv som sådant som behandlas främst här så kommer det ju lämpligt med ett litet inlägg nu. 

Det var välbekanta vägar som kördes och allt känns så härligt hemma – den har kallats slingervägen och har uppats för sin fantastiskhet säkert både en och två gånger i tidigare inlägg, men att inte ta med ett par bilder ändå vore lite av tjänstefel, så väl bekomme; här är några till. Jag pratar om vägen från Mogán upp till Ayacata, där jag tog en cykelmacka på standardfiket innan återfärden. 

Vi körde faktiskt en tur här om dagen också, men den slutade i elände så den får bara en kort omnämning. Vi körde mot San Nicolas till "bortre juicestället", och hade en finfin paus där med bergen som inramning, solen sken och gråjackosarna pladdrade. Men så vurpades det i en kurva på vägen tillbaka och det blev lite att ta hand om innan vi fick komma hem till slut. 

Allt ordnade sig dock med lite hjälp från vänliga medmänniskor och vi skickar ett stort tack till göteborgsfamiljen som skjutsade hit och dit och var allmänt snälla. Matti är lite skrapad men alla delar är hela. 

Nu är det sovdags men framöver kommer noggrannare och tydligare beskrivningar om cyklingen och levernet i stort här på ön. Vi har tre månader på oss så välkommen åter!




Interiörbild: vi väntar också på jul

Fint ljus på promenaden mot Puerto Mogán häromdagen

Från idag: välbekant väg upp mot bergen

Äntligen cykel!

Ni har sett dem förut, och jag med, slingrorna
från/till Mogán

Åt vänster bodde jag förra gången, nu skulle jag
höger, till fikat i Ayacata
Ett av mina kontor - detta är på vårt tak :)

Den här gången var det öppet - det var det inte sist.
Bytt stolar har de också, förut var de gröna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar